top of page

Onze kernwaarden

Updated: Apr 15

De persoonlijkheid van Studio WeBuild.


Studio Webuild, Expert in transities voor de leefomgeving. Advies, Management, Conceptontwikkeling
Richard de Moel


Als ondernemer kijk ik vaak ‘s avonds op de bank naar websites over van alles en nog wat. Tot slot van rekening dien je in het vak van conceptontwikkelaar je op de hoogte te houden van hetgeen om je heen gebeurt. De kernwaarden van een bedrijf bekijken is dan mijn favoriete pagina, als deze op de website van een bedrijf staan.


In veel gevallen kom ik een opsomming aan waarden tegen, die bij het bekijken van de rest van de website aan geloofwaardigheid direct teniet wordt gedaan. Kernwaarden is dus geen setje marketing kreten, maar raakt de kern van de zaak. De ondernemer, de mensen in de organisatie en hoe deze de cultuur vormen van de organisatie.


Hallo kernwaarden














Onze kernwaarden

Ik ben dan ook van mening dat je in de uitstraling, de performance van het bedrijf en de communicatie uittingen iets van de kernwaarden dient terug te vinden. Of ons dat is gelukt, mag jij bepalen. Wel deel ik je graag onze kernwaarden. Het zijn Innoveren, Inspireren en Renderen. Drie stuks, want dat geeft focus. Ook hebben we gekozen voor werkwoorden. Dat maakt het direct beter werkbaard. Per slot van rekening dien je het ook in onze acties te kunnen herkennen.


Innoveren

Innoveren is voor mij als ondernemer een vanzelfsprekendheid. Bij de bedrijven waar ik heb gewerkt voor ik ondernemer werd, mocht ik vaak wel de strategie en het concept bedenken. Maar de verandering weerhield de organisatie om door te pakken. Innoveren is vooral doen. En dus beklijft de aanpak van innoveren door continu te ontwikkelen. Gaat er dan weleens een wat fout? Gelukkig wel. Want door te ontwikkelen ervaren we nieuwe mogelijkheden. En zo ontstaan goede concepten realtime. Innoveren kan via velerlei manieren. Of het nu duurzaam, procesmatig of lekker designvol is, maakt in dit opzicht niet veel uit. Wij begrijpen dat al dit soort zaken allang gemeengoed zijn. Dus die pakken we direct mee.


Inspireren

Inspireren is een manier van werken in vrijheid en met dialoog. Inspireren door nieuwe verhalen, door mooie beelden, of mensen op een onverwacht spoor zetten. We noemen dit ook wel Innovatie door Inspiratie. En dit is direct ook onze eigen pay-off. Wij bedenken als conceptontwikkelaar ideeën uit onze inspiratie en zetten zo aan tot innovatie. Op die manier boeken we resultaat.


Renderen

Logisch dus dat we met renderen onze derde kernwaarden te pakken hebben. Door de jaren heen heb ik wel geleerd dat zonder resultaat goede ideeën zelfden als waardevol worden gezien. En dus dient ons werk te renderen. Dit kan zijn door onze oplossingen maatschappelijker, mooier, beter betaalbaar, duurzamer of wat dan ook te maken. Het gevraagde resultaat van de klantvraag staat voorop. Vaak is de oplossing naar het resultaat de innovatie die moest plaatsvinden en de inspiratie het draagvlak om dat voor elkaar te krijgen.


Probeer het ook

Durf ook jouw kernwaarden te beschrijven. Er is geen goed of fout. Zolang ze van binnenuit geschreven zijn. En jij ze meent en naleeft, dan komt het zeker goed. Een paar tips. Kies er niet meer dan drie. En gebruik werkwoorden, want die beklijven beter. En wil je een beetje hulp bij het bepalen van jouw kernwaarden? Neem gerust contact met ons op. Dan komen wij er samen wel uit.




125 views0 comments
bottom of page