Zoeken
  • Richard de Moel

Onze kernwaarden

De persoonlijkheid van Studio WeBuild



Als ondernemer kijk ik vaak ‘s avonds op de bank naar websites van alles en nog wat. Tot slot van rekening dien je in het vak van conceptontwikkelaar je op de hoogte te houden van hetgeen om je heen gebeurt. De kernwaarden van een bedrijf bekijken is dan mijn favoriete pagina, als deze op de website van een bedrijf staan.


In veel gevallen kom ik een opsomming aan waarden tegen, die bij het bekijken van de rest van de website aan geloofwaardigheid direct teniet wordt gedaan. Kernwaarden is dus geen setje marketing kreten, maar raakt de kern van de zaak. De ondernemer, de mensen in de organisatie en hoe deze de cultuur vormen van de organisatie.


Hallo kernwaarden














Onze kernwaarden

Ik ben dan ook van mening dat je in de uitstraling, de performance van het bedrijf en de communicatie iets van de kernwaarden dient terug te vinden. Of ons dat is gelukt, mag jij bepalen. Wel deel ik je graag onze kernwaarden nog even. Het zijn Innoveren, Inspireren en Renderen. Drie stuks, want dat geeft focus. Ook hebben we gekozen voor werkwoorden. Dat maakt het direct een stukje werkbaarder. Per slot van rekening zal je het ook in onze acties moeten kunnen herkennen.


Innoveren

Innoveren is voor mij als ondernemer een vanzelfsprekendheid. Bij de bedrijven waar ik heb gewerkt voor ik ondernemer werd, mocht ik vaak wel de strategie en het concept bedenken. Maar de verandering weerhield de organisatie om door te pakken. Innoveren is vooral doen. En dus beklijft de aanpak van innoveren door continu te ontwikkelen. Gaat er dan weleens een wat fout? Gelukkig wel. Want door te ontwikkelen ervaren we nieuwe mogelijkheden. En zo ontstaan goede concepten realtime. Innoveren kan via velerlei manieren. Of het nu duurzaam, procesmatig of lekker design is, maakt in dit opzicht niet veel uit. Wij begrijpen dat al dit soort zaken allang gemeengoed zijn. Dus die pakken we direct mee.


Inspireren

Inspireren is een manier van werken in vrijheid en met dialoog. Inspireren door nieuwe verhalen, door mooie beelden, of mensen op een onverwacht spoor zetten. We noemen dit ook wel Innovatie door Inspiratie. En dit is direct ook onze eigen pay-off. Wij bedenken als conceptontwikkelaar ideeën uit onze inspiratie en zetten zo aan tot innovatie. Op die manier boeken we resultaat.


Renderen

Logisch dus dat we met renderen onze derde kernwaarden te pakken hebben. Door de jaren heen heb ik wel geleerd dat zonder resultaat goede ideeën zelfden als waardevol worden gezien. En dus dient ons werk te renderen. Dit kan zijn door onze oplossingen maatschappelijker, mooier, beter betaalbaar, duurzamer of wat dan ook te maken. Het gevraagde resultaat van de klantvraag staat voorop. Vaak is de oplossing naar het resultaat de innovatie die moest plaatsvinden en de inspiratie het draagvlak om dat voor elkaar te krijgen.


Probeer het ook

Durf ook jouw kernwaarden te beschrijven. Er is geen goed of fout. Zolang ze van binnenuit geschreven zijn. En jij ze meent en naleeft, dan komt het zeker goed. Een paar tips. Kies er niet meer dan drie. En gebruik werkwoorden, dan die beklijven beter. En wil je een beetje hulp bij het bepalen van jouw kernwaarden? Neem gerust contact met ons op. Dan komen wij er samen wel uit.




What's up?
arrow&v
arrow&v

Adres

Midwaystraat 1

1339 NM   ALMERE    (Flevoland)

Telefoon

+31 (0)85 30 10 891

Email

info@webuild.nl


KvK

67056822

BTW

NL002073354B68

Bank

NL87 RABO 0313 2657 12 

 

Voorwaarden

DNR2011

© 2020 by Studio WeBuild                                          innovatie door inspiratie